torsdag 14. januar 2010

Last night in Hanoi

Da er vi kommet til vår siste kveld i Hanoi! Dette er litt trist siden vi akkurat har begynnt å blitt kjent med byen og dens skikker. Men slik er det når man er på reisefot, det blir nok like mange minner flere steder :)

Jentene på resturant besøk nær gamlebyen. Vi brukte vår siste kveld på en kjempe romantisk gammel tre restaurant med nydelig utsikt over vannet og uteservering. Naren (en av Harvard guttene fra Funky Monkey) ble igjen alene i byen etter at de andre guttene dro videre sørover (skulle i et indisk bryllup i Bombay) så han møtte oss for middag:) -og spanderte den!;)

Utsikten fra bordet:)

Eirin underviser i kamerablikk;)

Kjempe god stemning rundt bordet:)

Prøver oss på et fotografbilde med amatørkamera;) Men med et sånn motiv blir det fint uansett!:)

Naren og Eirin poserer villig:)

Etter middagen gikk vi til et sted rett ved hotellet og kjøpte en flaske vin som avsluttning.
Her ble vi møtt av en av Hanois søteste servitriser, hun smilte og lo hele tiden. Vi skrev "thank you very much for the wine, Kisses" på en serviett og la sammen med regningen, og etter at vi hadde gått så vi at de gikk rundt med lappen å viste den til de andre ansatte - de er så takknemmlige for selv den minste ting! :)

Her tar vi avskjed med personalet på Hotel Golden Sun 2. De var så utrolig hjelpsomme! Her er noen eksempler på det:

- før vi dro til Halong Bay sa de at vi kunne komme tilbake til hotellet og få låne et hotellrom for å dusje og hvile før togturen- gratis. Men når vi kom tilbake hadde de ingen rom ledige, så de ordnet oss et gratis rom på et annet hotell og spanderte til og med taxien dit.

- De ordnet med togbiletter for oss, og bestilte taxi til togstasjonen. Og som om ikke det var nok ble en av de ansatte (han til venstre på bildet) med oss i taxien, betalte for den og fulgte oss helt inn på toget for å se til at vi kom i rett vogn og kupè.
HOTEL GOLDEN SUN ANBEFALES HERVED PÅ DET STERKESTE:)

Her har vi kommet oss på plass inne i togkupèen. Til og begynne med hadde vi den helt for oss selv (det var 4 senger) men etter en liten stund kom det en voksen vietnamesisk mann i dress som ikke kunne et kvekk av engelsk. Han luktet alkohol og var helt motsatt av alle andre vietnamesere vi har møtt så langt: stille, forsiktige og veldig høffelige. Han skulle ta oss i hendene hele tiden og var alt for nærgående- tydelig beruset.

Vi bestemte oss for å late som at vi skulle ta en tidlig kveld for å få han vil å sovne;) Men det tok ikke lang tid før vi sovnet selv også... ;)

Klar for natta:)

Tidlig neste morgen ble vi vekket av en dame som gikk rundt og solgte nuddelsuppe. Lena og Eirin kjøpte hver sin skål, mens Marianne ikke hadde noe særlig matlyst pga en påbegynt forkjølelse. (ble ikke værre-bare snufser litt) Nuddelsuppa var kjempe god og kostet bare 6kr;)

Ekkelt! to forspor og et hull i gulvet var det dette toget hadde å tilby. Vi måtte alle sammen krype til korset og benytte oss av "toalettet" en gang i løpet av den 10 timers lange togturen.

Tror vi begynner å nærme oss Huè, men det skulle vise seg å være en god stund igjen enda.

Fortsatt ikke helt klar for en ny dag;)

1. Herreguud for ett eeventyr!:D Så spennanjes å læs! Men e d lov t å legg inn forespørsel? Ka me å legg ut ett kart, kanskje der d e avmerka kor dåkk reise?:P Har itj peiling på kor dåkk e lekså:P Artig å sjå dæ Lena!:D Pretty<3

Om Oss

Nå skal vi ut i den store verden å bygge opp et solid studielån for fremtiden - og det skal bli verdt hver ei krone! Det starter for alvor onsdag 06.januar 2010 klokken 17.10! Da setter vi oss på flyet som skal ta oss til Vietnam. Fra vi lander i Hanoi 07.01 og til vi reiser fra Bangkok 05.02 er lite /ingenting fastlåst per dags dato, og det er både veldig spennende og helt sinnsykt skremmende samtidig! Men en ting er helt sikkert: Det kommer til å bli et levende eventyr! Og vi gleder oss!