onsdag 13. januar 2010

Halong Bay!

Mandag 11.12.10

Planen for i dag var å dra til Halong Bay, først tenkte vi bare på en liten dagstur men vi hadde hørt så masse fint om denne plassen at vi bestemte oss for å ta en overnatting på båt, vi bestilte tur gjennom de kjempegjestfrie resepsjonistene (tror vi var favorittjentene deres;)
Vi fikk ordnet tur men siden vi var ute i siste liten "måtte" vi dra på deluxe versjon av Halong Bay utflukten, hele turen var latterlig billig så det tilbudet sa vi ja til!:D

Klare til å gå ombord i den lille båten som skal ta oss ut til Cruisebåten vår:)

Reisefølget vårt:) Vi ble kjent med nesten alle sammen på turen. Det var ett par og et ektepar fra Australia (ga oss mange gode råd) to ektepar fra Tyskland, et par fra Sveits/Italia og en dame fra England.

Turens interne "Awkward-style" her presentert av Lena;)

Hoppende fornøyd med båten!:)

Solseng men ingen sol, men fungerer fortsatt godt som lenestol;)

The Three Musketeers;)

Pirates Of The Caribbean?

Nydelig utsikt fra grotte utgangen. Uten tvil det perfekte innspillings stedet for eventuelle oppfølgere av "Pirates of the Caribbeans" filmene!:)

Vi har diskutert frem og tilbake om det er bakgrunnen eller forgrunnen som er det vakreste på dette bildet, men det vi kan slå fast er at det er en slående vakker kombinasjon!;)

Lena og Eirin inne i dryppsteinsgrotta som ble oppdaget av franskmennene i 1901. Grotten ble åpnet for turister allerede i 1903.

Bare fantasien setter grenser for hva du ser i disse skulpturene skapt av naturen over tusener av år. Vi så for eksempel: Lassie hunden, Simba i løvenes konge og King Kong:)

Det ene tyske paret tar bilde av oss:)

Hjerteåpning opp mot himmelen<3>
Amazed!

Flamme?

Look at this awesome rock!;)

En av to " Floating Villages". Her jobber og lever masse mennesker i fredfull harmoni. Disse lever av fiske og turisme for å få penger til mat. De har til og med hunder på den flytende lille landsbyen!:)

NYDELIG!

NYDELIG 2!

Etter en fin tur, dro vi tilbake til båten og ble møtt med vin og frukt på taket av båten:) Det eneste som manglet var en vakker solnedgang<3>

Etter massivt press fra våre medturister måtte vi bare bokstavelig talt hoppe i det!;) Vannet var varmere enn lufta, men det skal også sies at lufta ikke var særlig varm:P
Marianne hoppet bokstavelig talt i havet, fra taket av båten (ca5m) slik som noen av de andre turistene gjorde. Pulsen var skremmende nær 200 like før hoppet, og kom ikke ned igjen før neste morgen;)

Neste morgen etter frokost (pulsen hadde nå lagt seg) ble vi hentet av en liten båt som tok oss med ut til en av de to floating villages, der vi hentet kajakker og la ut på en 3km kajakktur:)

Eirin viser muskler i front;)

Mens Marianne slapper av med kameraet bak;)

En lokal salgsdame på tur med butikken sin;)
Imponerende ro-teknikk!;)

Etter å ha padlet gjennom en tunell (se film) åpenbarte det seg en eventyrisk liten verden med flere ti talls små søøøøøøte aper, og vi er ganske sikre på at det bor drager her også.

Eirin og Ape!;) can you tell wich one is the monkey?;)

SØT!:D De lagde de søteste små lydene, ville ikke dra der i fra:)

Det tyske paret prøver å padle forbi oss, meeeeen nei da ;)

Film snutt fra padlingen :)

Glowing with Norwegian skills;) Australierne var imponerte (and so were we!)

Lena ble utpekt som den beste roeren av oss, og det er hun sannsynligvis også, men dette var padling, ikke roing;) Dette kombinert med at hennes kajakkpartner var en engelsk dame på over 60 med null styrke, gjorde at de havnet bakerst i rekka og måtte trekkes tilbake av turguiden;)

Lenas hyggelige men ikke særlig padledyktigre partner;)

Katie og Matt, kjempe koselig par fra Melbourne, Australia:)
De har nesten nøyaktig samme reiserute som oss, bare i motsatt rekkefølge!;) De skrev ned masse tips og anbefalinger fra deres Cambodia opplevelser- de kommer garantert godt med!:)
De fortalte oss også masse om Australia, og sa at de hadde en venn i Brisbane som kanskje kunne hjelpe oss når vi kom frem!:)

Imponerende arkitektur selv langt ute i ingenting. Franskmennene har satt tydelige spor med sin kolonistil som fortsatt brukes på nybygg i Vietnam. Til stor glede for Lena, som ønsker seg et slikt hus selv:)

Fint<3>

Da var vi på vei til Hanoi igjen, for vår siste kveld der. Litt trist, men spennende å reise videre:)