mandag 1. februar 2010

Sihanoukville

Sihanoukville søndag 24.01.10

Vi reiste fra Phnom Penh på morgenen, og var framme i Sihanoukville rundt tre tiden. Solen skinte og målestokken viste varme 30 grader i både sjø og luft! Vi hadde fått tips fra et par vi møtte i Vietnam om at Otres Beach var den fineste og mest øde stranden i byen. Om vi ville på ferie, måtte vi dra dit.

We took that as a challenge, og hoppet i en taxi til Otres. Veiene er av rød sand, og det støver forferdelig. Vi har også fått vite at stranden ikke har elekrisitet, men slår på generatorer mellom seks og elve på kvelden. Spennende!

Taxi sjåføren vår ber oss om å sjekke ut Sun Garden Bungalows først, og det gjorde vi! Vi falt pladask for stedet, og ble møtt med en varm velkommst av de ansatte. Her måtte vi bo :)

Vi rakk å slikke litt sol før solnedgang (som skjer plutselig rundt halv sju). I bakgrunnen ser du Lena, og bungalow nr.9, altså våres rom! Det er lite og sjarmerende, og vi elsker det! Vi bor seks meter fra stranden, og hører bølgesusen hver natt. Det er som å sove på havet!

Round Tour på Sea Garden :)

Her ser vi en innebygd sofaseng i trærne. Til høyre er "resepsjonen" og baren, og til venstre er havet og Australia:)

Litt posering i solnedgangen :p

Her har vi jentene den første kvelden! Sitter på hengestoler i baren med utsikt mot havet og drikker iskald øl :) Dette fortjente vi!:)

Som søte, sosiale jenter kommer vi alltid i god samtale med folk! Vi pratet litt med eieren av plassen (pensjonert amerikaner, ved navnet Mike) og fant ut at vi måtte ha en grillfest på stranden! Først måtte vi lage en flyer som vi skulle levere ut dagen etter! Som de designerne vi er fikk vi oppdraget med å tegne flyeren, så da var det bare å sette igang... :)

Som tatt ut fra en StarTour katalog!;D

Relaxing i "senga" på stranda

På vei til byen med flyers :)

Her er vi på TukTuk tur tilbake fra byen, vi dro til en annen strand for å dele ut flyers til BBQ festen som ble arrangert samme kveld, på turen tilbake mått vi også ha med 2 store høytalere som tok 3/4 av TukTuken, i Kambodsja og Vietnam er det ordtaket "det e itj fullt før det renn over" som gjelder;)

Pause etter flyerutdelinga på en annen strand som heter Ochenteul Beach :)

TukTuk er vårt favoritt fremkomstmiddel!;)

Elg i solnedgang!
(og Marianne)

Da var BBQ festen i gang, grillspyd med masse godt ble servert, vi var så heldig å få gratis mat og øl siden vi hadde laget flyers og delt dem ut langs stranden, det kom en del folk og vi koste oss masse!
På bildet helt til venstre står Rasmus, en svensk kille vi ble kjent med, han og faren hans bodde også på sea garden bungalows og de var veldig hyggelige, pluss at de hadde med seg snus så Lena fikk snylte litt på dem ;)
I bakgrunnen står et fransk par som vi snakket en del med, veldig hyggelige men veldig grådig, de tipset kun 1 dollar etter å ha bodd på Seagarden 1 uke :P

To nydusjede og varme jenter ;D

Det franske paret

BBQ Girls! :D

Rah the flameguy!

Rah the flameguy in action!:)

Rah spurte om Marianne ville prøve, og det ville hun jo såklart! Det var itt kinkig i starten..

.. men så dro hun frem de gamle drillingskillsene sine, and look at that!:D Amazing!

Rah var råflink, og vi fikk knipset dette blinkskuddet!

Her sitter Seth, en av de som jobbet på Seagarden, kjempehyggelig gutt :)

Her har vi Nikki fra USA som var på kjærlighetsferie med kjæresten Pete. Vi satt og snakket en god del med dette paret, og fant ut at vi hadde mye til felles med de :)
Da var våre første dager ferdige her, og alt har vært supert så langt! Koselige mennesker, god stemning og supert vær!
Da bringer det til ny dag imorgen, og vi sier bare; Takk for det! :)