tirsdag 14. desember 2010

DIVERSE - EIRIN PÅ ENGENHÅND I BRISSIE

Onsdag 15.DES

Hei på dere!!!
Da har det nesten gått to uker på egenhånd. Det har jo selvfølgelig gått kjempe bra! En og annen skummel kakkelakk på kjøkkenet og en liten mus i søppelrommet. Dagene hr bestått av stranden, trening, soling og kos :) Her er litt av det som har blitt avbildet de siste ukene.. :)

Idag, onsdag, var det 50 grader i solen!! Helt sykt varmt og man kjennet godt at solen steker på huden. Slop on some sunscreen and slap on a hat sier jeg bare :)

En lørdagsmorgen gikk jeg på Kangaroo Point (20min fra huset) og så denne krabaten som snoket seg foran meg. A Green Tree snake! Min første Brissie slange, og den er visst ufralig så no worries! :)

Her er jeg i Burleigh Heads, med en liten "show off pose"! ;)

På vei hjem fra stranden kom det en liten storm. Nå har jeg skjønt Australsk versjon av "Storm". En time eller to med torden og regn på ettermiddagen.. Passer fint d når man har hele dager på stranden ;)

Og South Bank beach har vært go å ha på ekstrem varme dager med stekende sol! :)
Enda vannet begynner å bli nesten for varmt nå.. Man får iallefall badet litt ;)


PROJECT 1A

Det er kun 5 dager til Gard og Solfrid kommer, og 9 dager til mamma og pappa kommer. Til den anledningen driver jeg å lager en aktivitets kart over Australia! (ligner på kartet deres Marianne) ;) Noe jeg merket var at det er VELDIG mye å se på vår side av landet, altså østkysten. Noe som er veldig bra, da slipper man å reise landet rundt for å få en aktivitets fullt ferie :) Fredag kveld, og slik ser det ut i Awesomehouse! :D

Kartet ble ikke sånn helt korrekt, har vært litt alternativ og teipet sammen 6 A3 ark, så tegningen ble sånn ca, tegnet for hånd.

Etter kartet ble ferdig gjenstår hoveddelen. Finne ut ALT om ALT!
Hva skal man se, hvor er det, hvor mye koster det??

Mamma vil se pingviner og jeg vil til Blue Mountains, så en liten Sydney tur frister... :)

Selvfølgelig MÅ jeg se disse dragene før jeg forlater Australia... Sea Dragons som kun finnes mellom Adelaide og Perth (Et stykke unna kan man si)



CHRISSIE PARTY!
Suvi inviterte meg på et liten christmas party hjemme hos henne. Hun hadde besøk av to finske venninner og kjæresten som skulle lage mat for kvelden :)

Hjemme hos Suvi var det koselig julestemmning. Hun hadde fått dette søte akkurat-passe-stort-juletreet fra Finland. Søt dekor på middagsbordet :)

For en gangs skyld var det et flertall Finsker i hus :) Middagen ble fantastisk Pasta med rødvin/tomat saus... Naaaaaam ;)

Til dessert ble det pekkerkaker som Suvi og jentene hadde lagd! (Etter å ha kjøpt deig fra Ikea) Suuuper godt å kjenne smaken av pepperkaker igjen!

Masse nonstop må til for å få gode pepperkaker :)

Etter middag ble det Nintendo Wii, Olympic games! Det er første gang jeg har prøvd wii, men det var SUPER GØY!! OG faktisk et aktivt spill, hadde aldri trodd tv-spill kunne få oss i aktivitet ;)

Alle var litt nye på spillet, men med ivrige tilskuere gikk dette bra :)
Det er alt jeg har så langt, nå er det kveld! Snakkes snart, hilse Norge!
Klemmer :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Om Oss

Nå skal vi ut i den store verden å bygge opp et solid studielån for fremtiden - og det skal bli verdt hver ei krone! Det starter for alvor onsdag 06.januar 2010 klokken 17.10! Da setter vi oss på flyet som skal ta oss til Vietnam. Fra vi lander i Hanoi 07.01 og til vi reiser fra Bangkok 05.02 er lite /ingenting fastlåst per dags dato, og det er både veldig spennende og helt sinnsykt skremmende samtidig! Men en ting er helt sikkert: Det kommer til å bli et levende eventyr! Og vi gleder oss!